Frågor & svar

Vanliga frågor

Ja, du kan förboka din parkering här!

Tyvärr kan du i dagsläget inte boka en plats under tak, utan en bokning ger dig en garanterad plats i P-huset. För det mesta finns det plats under tak, men är det fullt i garagedelen hänvisas ni till övre P-däck.

Ja, vi har 10 st laddstationer med AC-laddning, Mode 3 Typ 2-uttag av modellen LS4 från GARO. Det krävs att du har med en egen laddningskabel (samt eventuell adapter) anpassad efter denna typ av uttag.

Du kan boka en parkeringsplats i P-huset, men tyvärr inte specifikt vid en laddstation. Större delen av året brukar det dock inte vara några problem att få p-plats vid någon av våra 10 laddstationer.

Självklart, kontakta oss via vårt kontaktformulär (klicka här)och ange de fyra första och de fyra sista siffrorna på det betalkort du använt, samt vilket datum du lämnat P-huset.

Du betalar din parkering baserat på antal timmar eller dygn du parkerar. Läs mer om våra priser under fliken priser genom att klicka HÄR.

Vid ankomst registrerar du dig i kortterminalen kopplad till bommen i anslutning till infarten. Betalkortet blir då din biljett som du också måste använda vid utfart. Vid utfart känner kortterminalen av hur länge du stått parkerad och uppger ett belopp du ska betala innan bommen öppnas och du kan köra ut.

Kör fram mot bommen och betalterminalen vid infarten och för in önskat betalkort, alternativt bensinkort. Kortterminalen registrerar dig och du får tillbaka ditt kort som blir din biljett. Därefter öppnas bommen och du kan välja tillgänglig parkeringsplats.

Kör fram till utfartsbommen och för in samma kort som du använde vid infart. Kortterminalen känner av hur länge du stått parkerad och visar betalsumman. Efter betalning öppnas bommen och du kan köra ut.

Vid bomsystemet finns en röd ”hjälp”-knapp som ni kan trycka med för att få hjälp.

Det tar cirka 5-7 minuter att promenera från Park It Smarts anläggning till incheckningshallen. Bagagevagnar finns vid utgången.

Parkeringen är obemannad och öppen dygnet runt, året om.

Vi erbjuder företag Business-kort som underlättar resandet. Kontakta oss på info@parkitsmart.se eller 031 – 10 70 94 för mer information.

Om din bil ska stå parkerad i över 90 dagar (tre månader) - låt oss veta på förhand, så vi vet vilken bil det avser.

Vi erbjuder tyvärr inte möjligheten att betala kontant.

Visa, Mastercard, Maestrocard, American Express, Volvo, Preem, OKQ8, Shell samt St1. Obs! Pin-kod krävs för kortbetalning vid utfart för alla kort med chip (Visa, Mastercard, Amex). Kod krävs inte för bensinkort utan chip (Volvo, Preem, Shell, OK/Q8 samt S1).

Vårt parkeringsgarage är kameraövervakat och ronderas av så väl Parkeringsservice som Airport Security. Om olyckan ändå är framme bjuder vi på er parkering mot uppvisande av Polisanmälan.

Du parkerar bilen i Park It Smarts parkering och går därefter upp till övervåningen och lämnar dina nycklar till Bra Bil som kommer att ta hand om din bil enligt överenskommelse. Vid hemkomst finner du bilen på samma plats som du parkerade den. Bokning sker direkt på Bra Bils hemsida eller per telefon. Vänligen besök fliken ”Service och Rekond” för mer information.

Nej, parkeringen betalas vid utfart precis som övriga parkeringsbesök. Kostnaden för verkstadsbesöket faktureras du separat från Bra Bil.

Landar du på Landvetter flygplats utanför Bra Bils öppettider lämnas din nyckel inne i terminalbyggnaden där du kan hämta den. Ytterligare information får du av Bra Bil vid bokning.

Vi är måna om våra kunders integritet och behandlar därför personuppgifter med försiktighet och i enlighet med rådande lagar. Läs mer på frågorna nedan för ytterligare information.

Vi samlar in de personuppgifter du förser oss med för att kunna erbjuda dig en så bra kundupplevelse som möjligt vad gäller kundservice, bokning/betalning av parkering, medlemskap, nyhetsbrev och kundundersökningar. Dessutom är vårt parkeringshus kameraövervakat för att öka din säkerhet. Vi samlar endast in de uppgifter du tillåter oss att samla in och använder de endast för de ändamål de avser. Vår hemsida använder sig även av cookies för att kunna se vilken information våra kunder eftersöker på hemsidan och för att kontinuerligt kunna förbättra användarupplevelsen. I de fall där det är nödvändigt behöver vi dela med oss av vissa uppgifter till tredjepartsleverantörer för att exempelvis behandla en betalning eller dylikt. Våra tredjepartsleverantörer är valda med omsorg och även de följer rådande lagstiftning för att säkerställa att era personuppgifter behandlas med försiktighet och endast för de ändamål de avser.

Vi lagrar inte dina personuppgifter längre än nödvändigt för att kunna genomföra det vi åtar oss att göra, såvida inte lagen binder oss till att lagra uppgifterna längre. Hur länge vi lagrar uppgifterna beror således på vilket syfte som ligger till grund för att en personuppgift lagras.

Du kan när som helst kontakta oss och fråga vilka personuppgifter vi lagrar om dig och du har även rätten att be oss att uppdatera eller ta bort de personuppgifter du tidigare har försett oss med. Har du ett medlemskonto hos oss i Club Park It Smart/SwappAccess kan du logga in och själv justera uppgifter eller ta bort ditt konto hos oss. Om dina frågor kring personuppgifter inte har besvarats ovan, vänligen kontakta vår kundservice.

Akuta ärenden: Tryck på "Hjälp"-knappen vid utfarten, alt. ring 010-109 32 45 (Swedavia Parkeringsvärd)
Bärgare: 0704-808150
Övriga ärenden: 031 – 10 70 94 / info@parkitsmart.se

Telefonväxeln för övriga ärenden är bemannad sporadiskt under vardagar mellan 8-14.30. Om ingen svarar kan du försöka igen lite senare alternativt skicka ett e-mail.

Kamerorna läser i dagsläget endast av klassiska svenska och norska nummerplåtar, det vill säga med tre bokstäver och tre siffror, ex ABC 123 för Sverige och två bokstäver och fem siffror för Norge (ex AB 12345) . Har man en registreringsnummer som avviker från det, ex. från annat land eller en specialplåt, kommer kameran tyvärr inte kunna tolka den. Om man trots allt har ett klassiskt registreringsnummer och kameran inte läser av ändå kan det bero på att nummerplåten är tillbucklad alternativt att den är smutsig, vilket innebär att kameran inte kan tolka de tecken som finns på nummerplåten. Även extra lyktor som delvis täcker skylten kan ställa till problem vid avläsning.

Att bli medlem kostar ingenting. Det enda du betalar för är tiden du står parkerad, men då med 10% rabatt.

I en sådan situation kan ni enkelt logga in på http://parkitsmart.se/logga-in och ändra kortuppgifter.

I en sådan situation kan ni enkelt logga in på http://parkitsmart.se/logga-in och ändra fordonsuppgifter.

Nej, det är möjligt att lägga upp flertalet fordon kopplat till samma konto och därmed kan betalning ske via ett och samma kort.

Om en sådan situation uppstår kan ni höra av er till oss på 031-10 70 94 eller till info@parkitsmart.se. Vi ser då till att avsluta er parkering utan kostnad och vi kan även göra en återbetalning ifall ni blivit debiterade ett annat belopp i samband med er manuella betalning/utfart.

Öppettider: Dygnet runt • Adress: Flygvingevägen 1, Landvetter